Wycieczka do Torunia

2024-04-29

W dniach 22-24 kwietnia klasy II tb i III ta uczestniczyły w wycieczce do Torunia.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Łódź. Odwiedziliśmy ZOO ze słynnym orientarium – tam mieliśmy okazję zobaczyć kąpiel słonia Aleksandra. Następnie przeszliśmy przez centrum handlowe Manufaktura, które to powstało w zabudowaniach dawnej fabryki Izraela Poznańskiego. Przeszliśmy ulicą Piotrkowską podziwiając piękne kamienice oraz skarby architektury ukryte w podwórzach np. pasaż róży czyli lustrzaną kamienicę czy murale „Narodziny dnia" i „Ptaki w raju”. Drugiego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie Torunia od spaceru z panią Przewodnik. Zwiedziliśmy Stare Miasto z zabytkowymi kamienicami , ruiny zamku krzyżackiego , krzywą wieżę jak również kościoły kryjące w swych wnętrzach skarby architektury. Kolejnym punktem na naszej trasie był Fort IV, który zwiedziliśmy , a następnie na jego terenie odbyły się podchody poprzedzone rozgrzewką. Mimo chłodu obudziliśmy w sobie ducha walki i wszyscy z pełnym zaangażowaniem wykonywaliśmy zadania – świetnie się przy tym bawiąc. Trzeciego dnia odbyły się warsztaty pieczenia piernika, gdzie każdy wykonał go własnoręcznie. Zwiedziliśmy też Muzeum Piernika. Następnie odwiedziliśmy Dom Mikołaja Kopernika, gdzie mogliśmy się dowiedzieć wielu ciekawych informacji o nim. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Podróżników im. Tony Halika. Trzy dnia minęły szybko i wszyscy zadowoleni wróciliśmy do Chrzanowa.