Dyrekcja ZST "FABLOK"

mgr Agnieszka Siejka-Lasoń - dyrektor ZST „FABLOK”

mgr Anna Wielgus - wicedyrektor ZST „FABLOK”

mgr Katarzyna Jura - kierownik praktycznej nauki zawodu

 mgr inż. Marcin Kowal - kierownik warsztatów szkolnych CKZ

 

Nauczyciele w roku szkolnym 2025/2026

mgr Agata Bolek

mgr Olga Dębska

mgr inż. Bogusław Dudek

mgr inż. Katarzyna Dudek-Piróg

mgr Sabina Fołta-Niedzielczyk

mgr Katarzyna Gądek

mgr Piotr Góralczyk

mgr Joanna Jedynak

inż. Maciej Kiełczewski

mgr Agata Krawczyńska

mgr inż. Maciej Krzeczek

mgr inż. Robert Kuciel

mgr Agnieszka Kulig

mgr Katarzyna Lasoń

mgr Kamil Likus

mgr Danuta Maciuba

mgr Michał Marcinowski

mgr Izabela Marszałek

mgr Edyta Mastalska

mgr Beata Maśko

mgr inż. Leszek Miśliński

mgr Paweł Olszowski

mgr Tomasz Ostrowski

inż. Piotr Pawłowski

mgr Marzena Rejdych

mgr Paweł Ryba

mgr Ewa Saługa

mgr inż. Dariusz Sojka

s. mgr Małgorzata Syjud

mgr inż. Konrad Szczurek

mgr Iwona Waśko-Zawadzka

mgr Łukasz Zając

mgr Magdalena Żochowska

 

DYŻURY ZESPOŁU KIEROWNICZEGO

OD 08.09.2025r.

 

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

7.20 – 11.00

mgr K. Jura

 

11.00 – 15.00

mgr A. Wielgus

7.20 – 11.00

mgr A. Wielgus

 

11.00 – 15.00
mgr K. Jura

7.20 – 11.00

mgr A. Wielgus

 

11.00 – 15.00

mgr K. Jura

7.20 – 15.00

mgr K. Jura

7.20 – 15.00

mgr A. Wielgus

 

MISJA WYCHOWAWCZA SZKOŁY

 

Jesteśmy szkołą podmiotowo traktującą uczniów, rodziców i nauczycieli. W procesie wychowania zmierzamy wspólnie z rodzicami, którzy są najważniejszymi wychowawcami młodych ludzi, do ukształtowania prawego, przyzwoitego, odpowiedzialnego, a także obowiązkowego i świadomie realizującego swoje plany życiowe człowieka.

Wszelkie nasze działania wychowawcze są harmonijnie zintegrowane ze społecznością lokalną. Staramy się, aby młodzież naszej szkoły cechowała się empatią, wrażliwością, bezinteresownością, umiejętnością dostrzegania potrzeb drugiego człowieka, była kreatywna oraz otwarta na wszelkiego rodzaju inicjatywy.

Uznając za wartość najważniejszą dobro naszych wychowanków, podejmujemy konsekwentnie działania sprzyjające ich wszechstronnemu rozwojowi, proponując różnego rodzaju atrakcyjne i dobrze zorganizowane zajęcia.

Uświadamiamy młodzieży zagrożenia współczesnego świata, ucząc odpowiedzialności i umiejętnego stawiania czoła wyzwaniom XXI wieku. Uczniowie są aktywnymi uczestnikami własnego procesu uczenia się w bezpiecznym środowisku, dzięki czemu osiągają rozwój indywidualny.

Promujemy zdrowy styl życia, upowszechniamy postawy aktywnego spędzania czasu, właściwego odżywiania, przeciwdziałania wszelkiego rodzaju uzależnieniom, ucząc odpowiedzialności za własne zdrowie i życie oraz zdrowie i życie innego człowieka.

Podejmujemy działania sprawiające, że nasza szkoła jest bezpieczna i wolna od przemocy, jest przestrzenią doświadczania przez uczniów tego, iż są ważni i potrzebni.

Budujemy pozytywny klimat szkoły, aby była „drugim domem”, czyli miejscem nie tylko nauki, lecz także dobrych i życzliwych relacji między nauczycielami i uczniami, nauczycielami  i rodzicami oraz między rówieśnikami. Propagujemy uczestnictwo uczniów w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły, wzmacniamy ich motywację do nauki, stosujemy przejrzyste kryteria oceniania, dbamy o rozwój ich zainteresowań, motywację zachowań prospołecznych, współpracę z rodzicami.

Tożsamość szkoły tworzymy, wykorzystując kulturę i tradycję narodową, cywilizację europejską oraz ogólnoludzkie i ponadczasowe wartości. Szkoła swoją uwagę kieruje na rodzinę jako podstawowe środowisko wychowawcze, wspiera rodziców w procesie wychowania, towarzyszy wychowankom w rozwoju ich osobowości.

Kreujemy pozytywny wizerunek szkoły, dbamy o niego i go pielęgnujemy oraz propagujemy nasze działania w środowisku. Czynimy starania, aby nasza szkoła w panoramie innych szkół Chrzanowskich wyróżniała się pozytywnie. Ważne jest, aby uczniowie identyfikowali się ze swoją szkołą, a rodzice stali się jej prawdziwymi przyjaciółmi. Klimat szkoły budują uczniowie, nauczyciele, pracownicy i rodzice.

Szkoła wychowuje zgodnie z wartościami ogólnoludzkimi,aby wykształcić prawego człowieka, dobrego obywatela i profesjonalistę dążącego do samorealizacji.

Nauczyciele i wychowawcy chcą ucznia przygotować i wychować do:

  • życia w rodzinie,

  • życia w społeczności lokalnej oraz w mikro- i makroregionie,

  • permanentnego samokształcenia,

  • aktywnego działania w życiu gospodarczym i „znalezienia się na rynku pracy”,

  • samodzielnego rozwiązywania problemów

poprzez:

  • integralność wychowania z wiedzą i kreowaniem umiejętności,

  • spójność działań wychowawczych pomiędzy rodziną a szkołą i innymi instytucjami, oparcie wychowania na wartościach akceptowanych przez rodziców i nauczycieli.

 

Chcemy, aby absolwent Zespołu Szkół Technicznych ‘’FABLOK’’ w Chrzanowie był człowiekiem:

mądrym, dobrze wykształconym, z wysokimi fachowymi kwalifikacjami, uczciwym obywatelem
i patriotą, odpowiedzialnym, szanującym siebie oraz innego człowieka, potrafiącym sprostać wyzwaniom współczesnego świata, poszukującym prawdy, dobra i piękna w świecie.

 

Cele i kierunki działań wynikające z misji:

1. Umożliwienie uczniom zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do świadomego, odpowiedzialnego kierowania swoim życiem.

2. Podnoszenie efektywności nauczania poprzez analizę wyników nauczania i egzaminów zewnętrznych, co ma prowadzić do wysokiej zdawalności oraz udziału w konkursach.

3. Tworzenie przyjaznej, życzliwej atmosfery we wzajemnych relacjach: uczeń–nauczyciel–rodzic–dyrektor.

4. Otwartość szkoły na otoczenie – aktywna współpraca z instytucjami, władzami i środowiskiem lokalnym.

5. Rozwijanie kompetencji cyfrowych u uczniów.

6. Nowoczesna baza dydaktyczna – wyposażenie w pracownie z nowoczesnym sprzętem komputerowym i audiowizualnym.

7. Wsparcie pedagogiczne dla uczniów i ich rodziców.

  

Wartości i cele ZST „FABLOK” w Chrzanowie

  1. Rozwój, innowacje i nowoczesne technologie

Szkoła stawia na rozwój, innowacje i technologie przyszłości, przygotowując uczniów do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.

Obszar

Cel/Zadanie

Innowacyjność
 i technologia

Zapewnienie nowoczesnych pracowni i metod nauczania, rozwijanie zawodów przyszłości i kompetencji technicznych.

Praktyczne przygotowanie
do zawodu

Utrzymanie szerokiej oferty kierunków i klas patronackich oraz wsparcie przez Centrum Kompetencji Zawodowych.

Bezpieczeństwo
i dostępność

Tworzenie środowiska przyjaznego, monitorowanego i dostępnego dla wszystkich uczniów, także niepełnosprawnych.

Rozwój pozalekcyjny

Promowanie rozwoju zainteresowań poprzez koła, działalność artystyczną, sportową, społeczną, wycieczki i czas wolny w wartościowy sposób.

Współpraca lokalna i praktyki

Angażowanie środowiska (firm, instytucji) w kształcenie uczniów     
i realizację projektów zawodowych.

ZST ’’FABLOK’’ w Chrzanowie ma na celu tworzenie nowoczesnego, bezpiecznego i dostępnego środowiska edukacyjnego, które rozwija kompetencje techniczne i zawodowe poprzez innowacyjne metody nauczania oraz bogate i praktyczne zaplecze dydaktyczne. Poprzez wsparcie pasji i szeroką ofertę edukacyjną szkoła kształci kreatywnych absolwentów gotowych sprostać wyzwaniom rynku pracy.