Dyrekcja ZST "FABLOK"
mgr Agnieszka Siejka-Lasoń - dyrektor ZST „FABLOK”
mgr Anna Wielgus - wicedyrektor ZST „FABLOK”
mgr Katarzyna Jura - kierownik praktycznej nauki zawodu
mgr inż. Marcin Kowal - kierownik warsztatów szkolnych CKZ
Nauczyciele w roku szkolnym 2025/2026
mgr Agata Bolek
mgr Olga Dębska
mgr inż. Bogusław Dudek
mgr inż. Katarzyna Dudek-Piróg
mgr Sabina Fołta-Niedzielczyk
mgr Katarzyna Gądek
mgr Piotr Góralczyk
mgr Joanna Jedynak
inż. Maciej Kiełczewski
mgr Agata Krawczyńska
mgr inż. Maciej Krzeczek
mgr inż. Robert Kuciel
mgr Agnieszka Kulig
mgr Katarzyna Lasoń
mgr Kamil Likus
mgr Danuta Maciuba
mgr Michał Marcinowski
mgr Izabela Marszałek
mgr Edyta Mastalska
mgr Beata Maśko
mgr inż. Leszek Miśliński
mgr Paweł Olszowski
mgr Tomasz Ostrowski
inż. Piotr Pawłowski
mgr Marzena Rejdych
mgr Paweł Ryba
mgr Ewa Saługa
mgr inż. Dariusz Sojka
s. mgr Małgorzata Syjud
mgr inż. Konrad Szczurek
mgr Iwona Waśko-Zawadzka
mgr Łukasz Zając
mgr Magdalena Żochowska
DYŻURY ZESPOŁU KIEROWNICZEGO
OD 08.09.2025r.
|
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
|
7.20 – 11.00 mgr K. Jura
11.00 – 15.00 mgr A. Wielgus |
7.20 – 11.00 mgr A. Wielgus
11.00 – 15.00 |
7.20 – 11.00 mgr A. Wielgus
11.00 – 15.00 mgr K. Jura |
7.20 – 15.00 mgr K. Jura |
7.20 – 15.00 mgr A. Wielgus |
MISJA WYCHOWAWCZA SZKOŁY
Jesteśmy szkołą podmiotowo traktującą uczniów, rodziców i nauczycieli. W procesie wychowania zmierzamy wspólnie z rodzicami, którzy są najważniejszymi wychowawcami młodych ludzi, do ukształtowania prawego, przyzwoitego, odpowiedzialnego, a także obowiązkowego i świadomie realizującego swoje plany życiowe człowieka.
Wszelkie nasze działania wychowawcze są harmonijnie zintegrowane ze społecznością lokalną. Staramy się, aby młodzież naszej szkoły cechowała się empatią, wrażliwością, bezinteresownością, umiejętnością dostrzegania potrzeb drugiego człowieka, była kreatywna oraz otwarta na wszelkiego rodzaju inicjatywy.
Uznając za wartość najważniejszą dobro naszych wychowanków, podejmujemy konsekwentnie działania sprzyjające ich wszechstronnemu rozwojowi, proponując różnego rodzaju atrakcyjne i dobrze zorganizowane zajęcia.
Uświadamiamy młodzieży zagrożenia współczesnego świata, ucząc odpowiedzialności i umiejętnego stawiania czoła wyzwaniom XXI wieku. Uczniowie są aktywnymi uczestnikami własnego procesu uczenia się w bezpiecznym środowisku, dzięki czemu osiągają rozwój indywidualny.
Promujemy zdrowy styl życia, upowszechniamy postawy aktywnego spędzania czasu, właściwego odżywiania, przeciwdziałania wszelkiego rodzaju uzależnieniom, ucząc odpowiedzialności za własne zdrowie i życie oraz zdrowie i życie innego człowieka.
Podejmujemy działania sprawiające, że nasza szkoła jest bezpieczna i wolna od przemocy, jest przestrzenią doświadczania przez uczniów tego, iż są ważni i potrzebni.
Budujemy pozytywny klimat szkoły, aby była „drugim domem”, czyli miejscem nie tylko nauki, lecz także dobrych i życzliwych relacji między nauczycielami i uczniami, nauczycielami i rodzicami oraz między rówieśnikami. Propagujemy uczestnictwo uczniów w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły, wzmacniamy ich motywację do nauki, stosujemy przejrzyste kryteria oceniania, dbamy o rozwój ich zainteresowań, motywację zachowań prospołecznych, współpracę z rodzicami.
Tożsamość szkoły tworzymy, wykorzystując kulturę i tradycję narodową, cywilizację europejską oraz ogólnoludzkie i ponadczasowe wartości. Szkoła swoją uwagę kieruje na rodzinę jako podstawowe środowisko wychowawcze, wspiera rodziców w procesie wychowania, towarzyszy wychowankom w rozwoju ich osobowości.
Kreujemy pozytywny wizerunek szkoły, dbamy o niego i go pielęgnujemy oraz propagujemy nasze działania w środowisku. Czynimy starania, aby nasza szkoła w panoramie innych szkół Chrzanowskich wyróżniała się pozytywnie. Ważne jest, aby uczniowie identyfikowali się ze swoją szkołą, a rodzice stali się jej prawdziwymi przyjaciółmi. Klimat szkoły budują uczniowie, nauczyciele, pracownicy i rodzice.
Szkoła wychowuje zgodnie z wartościami ogólnoludzkimi,aby wykształcić prawego człowieka, dobrego obywatela i profesjonalistę dążącego do samorealizacji.
Nauczyciele i wychowawcy chcą ucznia przygotować i wychować do:
-
życia w rodzinie,
-
życia w społeczności lokalnej oraz w mikro- i makroregionie,
-
permanentnego samokształcenia,
-
aktywnego działania w życiu gospodarczym i „znalezienia się na rynku pracy”,
-
samodzielnego rozwiązywania problemów
poprzez:
-
integralność wychowania z wiedzą i kreowaniem umiejętności,
-
spójność działań wychowawczych pomiędzy rodziną a szkołą i innymi instytucjami, oparcie wychowania na wartościach akceptowanych przez rodziców i nauczycieli.
Chcemy, aby absolwent Zespołu Szkół Technicznych ‘’FABLOK’’ w Chrzanowie był człowiekiem:
mądrym, dobrze wykształconym, z wysokimi fachowymi kwalifikacjami, uczciwym obywatelem
i patriotą, odpowiedzialnym, szanującym siebie oraz innego człowieka, potrafiącym sprostać wyzwaniom współczesnego świata, poszukującym prawdy, dobra i piękna w świecie.
Cele i kierunki działań wynikające z misji:
1. Umożliwienie uczniom zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do świadomego, odpowiedzialnego kierowania swoim życiem.
2. Podnoszenie efektywności nauczania poprzez analizę wyników nauczania i egzaminów zewnętrznych, co ma prowadzić do wysokiej zdawalności oraz udziału w konkursach.
3. Tworzenie przyjaznej, życzliwej atmosfery we wzajemnych relacjach: uczeń–nauczyciel–rodzic–dyrektor.
4. Otwartość szkoły na otoczenie – aktywna współpraca z instytucjami, władzami i środowiskiem lokalnym.
5. Rozwijanie kompetencji cyfrowych u uczniów.
6. Nowoczesna baza dydaktyczna – wyposażenie w pracownie z nowoczesnym sprzętem komputerowym i audiowizualnym.
7. Wsparcie pedagogiczne dla uczniów i ich rodziców.
Wartości i cele ZST „FABLOK” w Chrzanowie
1. Rozwój, innowacje i nowoczesne technologie
Szkoła stawia na rozwój, innowacje i technologie przyszłości, przygotowując uczniów do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.
Obszar |
Cel/Zadanie |
Innowacyjność
|
Zapewnienie nowoczesnych pracowni i metod nauczania, rozwijanie zawodów przyszłości i kompetencji technicznych. |
Praktyczne przygotowanie
|
Utrzymanie szerokiej oferty kierunków i klas patronackich oraz wsparcie przez Centrum Kompetencji Zawodowych. |
Bezpieczeństwo
|
Tworzenie środowiska przyjaznego, monitorowanego i dostępnego dla wszystkich uczniów, także niepełnosprawnych. |
Rozwój pozalekcyjny |
Promowanie rozwoju zainteresowań poprzez koła, działalność artystyczną, sportową, społeczną, wycieczki i czas wolny w wartościowy sposób. |
Współpraca lokalna i praktyki |
Angażowanie środowiska (firm, instytucji) w kształcenie uczniów
|
Zespół Szkół Technicznych "FABLOK"





Menu