Wycieczka integracyjna w Tatry - kl.1 technik mechatronik

2018-10-03

Wycieczkę rozpoczęliśmy w Toporowej Cyrhli (dzielnica Zakopanego), gdzie spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem panem Pawłem, który z pasją, humorem i czystą góralszczyzną opowiadał o pięknie gór.

Po drodze wstąpiliśmy do bacówki na pyszne góralskie oscypki. Następnie drogą przez las świerkowy dotarliśmy na Polanę Kopieniec, gdzie znajdują się szałasy pasterskie oraz koszar (zagroda na owce) do którego spędza się owce na noc. Pasterskie szałasy uzyskały tytuł zabytków architektury drewnianej. Do dnia dzisiejszego zachowało się ich osiem. Poznaliśmy też warunki pracy dawnych pasterzy. Na szczyt Kopieniec dotarliśmy szczęśliwi i z nadzieją ,że to już koniec wspinania po stromych, kamienistych zboczach. Wspaniała panorama Tatr i niepowtarzalne widoki ukoiły nasze zmęczenie. Pogoda także bardzo sprzyjała. Turystów po drodze było niewielu, słowem - idealna trasa na integrację. Nocleg i pobyt w Gliczarowie obfitował w dobry styl i smaczną domową kuchnię. Tutaj każdy mógł doświadczyć co to znaczy góralska gościnność. Wolny czas spędziliśmy przy wspólnym ognisku i śpiewie. Nie zabrakło patriotycznych pieśni nawiązujących do 100-lecia odzyskania niepodległości. Naszej wycieczce towarzyszyła fantastyczna atmosfera. Szkoda, że wszystko co dobre, tak szybko się kończy. Myślę, że każdy z nas długo nie zapomni naszej pierwszej, klasowej wycieczki, a za rok uda się to powtórzyć.